تعداد بازدید: 2954

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 22 فروردين 1390-16:1

حميدي:"پايتخت" ترويج صداقت و محبت بود

 مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت:منتقدان مازندراني سريال پایتخت تحلیل محتوا نکردند و برخي مي خواستند روی موج سوار شوند.


به گزارش ارسلان رسولي عمارلويي-خبرنگار ما درکلاردشت-مديرکل صدا و سيماي مرکز مازندران در حاشیه افتتاح دفترخبری غرب استان ضمن بیان نظرات متفاوت منتقدان سریال « پایتخت » گفت: وقتی خارج از استان می گفتیم ماشمالی هستیم؛ مردم پایتخت و دیگر استان های کشور، ما را گیلانی می دانستند، چون لهجه گیلانی شناخته شده تر از گويش مازندرانی بود.

وي افزود: ازطرفی گويش مازندرانی ها بخش بزرگی از زبان مازندران بزرگ و باستاني است که گلستان و علی آبادکتول امروز را هم شامل می شد.

مدیرکل شبکه طبرستان گفت: سریال « پایتخت » ترويج صداقت، محبت، وفای به عهد و همسرداري و نيز احترام به پدران سالمند بود،درحالی که در تهران و دیگر کلان شهرها جای چنین پدرهایی آسایشگاه و خانه سالمندان است.

 حميدي با بيان اين که دراین فیلم پسرو عروس علی آبادی برای حفظ فرهنگ غنی شمال باجان ودل تلاش مي کردند،ادامه داد: در پايتخت نشان داده شد که دخترعلی آبادی برای حلّ مشکل پیش آمده طلای مادرش را می فروشدتاصفا، گذشت و صمیمیت مردم مازندران وفرهنگ بومی منطقه رابه نمایش بگذارد.

وي تصريح کرد: بعضی هاکه براین سریال ایرادگرفته اند، تحلیل محتوایی نداشته اند بلکه می خواستند روی موج سواربشوند و ازاین فضاسوء استفاده کنند.

حمیدی گفت: رسانه ملی متعلق به نظام است و دراختیارحزب وگروهی هم نیست.

وي با اشاره به اين که سال 90 سال فرستنده های پرقدرت دیجیتالی درمازندران است،گفت: باتلاش همه همکاران صدا و سیمای استان توانستیم درتوسعه وحفظ و ارائه فرهنگ اصیل وبومی استان برنامه هایی را تولیدکنیم که با استقبال عموم مردم روبه روشده است.

وی گفت: دراین راستا توانستیم علاوه بر برنامه های متنوع نمایشی وتله فیلم، برنامه 39 قسمتی سوزگلام رابرای نوروز آماده و پخش کنیم.

 حمیدی با بيان اين که درسال گذشته 30 ایستگاه فرستنده دراستان به بهره برداری رسید،اظهار داشت:درسال 90 علاوه بر تکمیل ساختمان شش هزارمتری تولید و پخش درمرکزشبکه طبرستان که 80% درصدآن به پایان رسیده، به دنبال فرستنده های دیجیتالی دراستان هستیم.

مديرکل صدا وسيماي مرکز مازندران ضمن اشاره به اين نکته که اگرکمک 200 میلیاردتومان استانی به مابرسد،فرستنده های دیجیتال رانصب خواهیم کرد،گفت: سال 90 سال فرستنده های پرقدرت دیجیتالی در استان خواهد بود.

گفتني است دفترخبری صدا و سیمای غرب استان مازندران درچالوس با حضورحجت الاسلام راشدی امام جمعه، رضایی فرماندار چالوس فرماندهان سپاه و انتظامی وهچنین رئیس اداره ارشادچالوس افتتاح شد.

 هزینه راه اندازی این دفتر 40 میلیون تومان ازمنابع شهرستان چالوس تامين شده است.

خاطرنشان مي کنيم این دفترخبری شهرهای نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد ، تنکابن و رامسر را پوشش می دهد.


  • حسین جعفری میدانسرپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 28 فروردين 1390-0:0

    سلام چندباره به آقای حمیدی
    هرچند پایتخت تعطیل شد اما ...
    هر روز به بهانه ای دوباره مسئله سریال پایتخت به روز می شود اما همیشه جانب بی انصافی رعایت می شود.
    ما نمیگوئیم این فیلم دارای بداخلاقی های زیادی است نمی گوئیم این فیلم فرهنگ و اصالت ما را زیر سوال برد حرف ما این است که لا اقل اگر دین ندارید آزاده باشید از مولایمان عدالت و انصاف را یاد بگیرید
    ما که بنا به مصلحت های سیاسی دست از موضوع برداشتیم اما انگار بعضی ها از سکوت امثال ما دارند سوء استفاده می کنند.

    • ماني دابوپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 27 فروردين 1390-0:0

      ببخشيد دوست من N/A، در نوشته هايي نظير نظرات اينترنتي به دليل شتابزده بودن آنها امكان هرگونه خطاي تايپي هست. اگر يكي به هر دليل گذاشتن را به اشتباه گزاشتن نوشت عيبي نيست. عيب آن است كه ما چشم خود را به روي واقعيت ببنديم و هم از رسانه ي ملي و هم از رسانه ي بومي به ما مازندراني ها توهين شود و باز با قيافه ي خندان كف بزنيم. ضمنا محض اطلاع دوست عزيزمان بگويم كه حرف ذال يك حرف صرفا عربي است؛ و هر كلمه اي كه در آن حرف ذال هست بايد ريشه عربي داشته باشد. آيا گذاشتن‏، يك كلمه ي عربي است. اين يك غلط املايي مصطلح است كه ناشي از بي سوادي كساني است در گذشته هاي دور كه در تطبيق خط عربي با زبان فارسي نه عربي را درست مي شناختند و نه فارسي را و نه از فقه اللغه چيزي سرشان مي شد. ببينيد من هم مجبورم براي اين كه متهم به بي سوادي نشوم بنويسم گذشته نه گزشته.

      • شنبه 27 فروردين 1390-0:0

        مشکل تهران مهاجرت به ان نیست بلکه مکل اصلی، تجمیع تمام توان مملکت (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزش، بهداشت و...) در تهران است.
        اگر تهران می خواهد بار مشکلاتش کمتر شود باید بار مسئولیت آن نیز کمتر شود تا جذبه آن برای مهاجرت نیز کمتر گردد.

        • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          چهارشنبه 24 فروردين 1390-0:0

          برنامه سوزگلام که همش بر لوچ و فیوج بودن مازنیهاست. در اکثر برنامه های استانی کسانی که فارسی حرف میزنند خوش پوش و باکلاس هستند و کسانی که مازنی حرف میزنند لوچ و فیوج.آخرش هم باید به پایتخت ختم بشه. اگه مدیر کل صدا و سیما حمایت نکنه که نمیشه! ...چطوره یک نقدی در همین رسانه ملی بگذارید و از ادیبان مشهور مازنی که نسبت به این فیلم اعتراض دارند دعوت کنید

          • چهارشنبه 24 فروردين 1390-0:0

            تازه متوجه شدم که چقدر فضای ذهنی آقای مدیرکل صدا وسیما و معون سیاسی امنیتی که سابقه خبری دارد باهم متفاوت است بهرتقدیر از مجموعه صدا وسیما متشکریم

            • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

              اون n/a درست گفته که کامنت آقای پریمی غلط املایی داره.در ضمن در جواب دوم هم باز غلط املایی داره.بیافزای غلطه برادر من.باید بنویسی بیفزای.قبلی رو هم که نوشتی: نمی گزارید که درستش نمی گذارید هست.تو با این وضع می خواهی نقد بنویسی!مثل اینکه ناهار زیادی خوردی!

              • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

                درود بر مرد بي متعصب بر ادبياتت بيافزاي گذار و گزار و گذاشت بر ماضي دلالت مي كند اما اينده را درياب كه بر مازندران و مازني چه خواهد گذشت؟-ته چش دور بگردم ناهار بخردي

                • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

                  آقای پریمی که نقدی به این فیلم دارید به نظرم بهتر است ابتلا طریقه نوشتن گذاردن یا گذاشتن را یاد بگیرید بعد فکر شرکت در جلسه نقد به مخیله تان خطور کند.

                  • سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

                    آقای مدیر سایت مازند نومه.اینقدر سنگ مدیر کل رو به سینه نزن..تعریف و تمجید شما و خبر نگاران و سایت شما از پایتخت دلیل محکمی بر پارچه خواری میباشد

                    • علي پريميپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      سه شنبه 23 فروردين 1390-0:0

                      بادرودجناب اقاي حميدي شما حرفهايت را فرمودي درست چرامناظره اي براي نقد وتحليل نمي گزاريد بنده نقدي بر اين فيلم دارم

                      • دوشنبه 22 فروردين 1390-0:0

                        مازند نومه برات مهم نيست اتش سوزي چوب و كاغذ را ننوشتي؟


                        ©2013 APG.ir